January 17, 2019

Please reload

Seneste blogindlæg

Gode råd til influenter

4-May-2018

Markedsføringslovens forbud mod skjult reklame blev ændret, for at kunne imødegå den skjulte reklame, der kan finder sted i bl.a. opslag på sociale medier.

Efter ændringerne trådte i kraft den 1 juli. 2017, modtog forbrugerombudsmanden en række forespørgsler fra influenter, der nu var i tvivl om rækkevidden af reglerne om forbud mod skjult reklame.
Tvivlen opstod, da vurderingen af, om der foreligger skjult reklame, nu er tilstedeværelsen af en kommerciel hensigt, mens skjult reklame tidligere kun kom på tale, når der forelå en aftale mellem en influent, fx en blogger, og en virksomhed.
 

Forbrugerombudsmandens råd kan ses i deres helhed her

 

Share on Facebook
Share on Twitter
Please reload

Følg os
Sorter efter tags
Please reload

Arkiv
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
  • Facebook Clean
  • LinkedIn Clean

© by BuusMark. Webdesign PBH Design